Suburbane overpeinzing …


Sommige mensen hechten hun identiteit aan de plaats waar ze wonen (ich bin ein Berliner). Of nemen hun geboorteplaats mee naar hun nieuwe stad (ik blijf Amsterdammer). Hoe je jezelf voelt in een stad of dorp, hangt af van de context. De een hecht aan mensen, de ander aan rust of juist avontuur, een derde wellicht aan het cultureel aanbod. Zelf zit ik best vaak in oude steden, waar ik geniet van de spanning en cultuur. Echter: In Almere kom ik tot rust en werk ik aan mijn dingen, ook de dingen voor de stad. Jullie kennen mijn blogs. Ook over Almere. Die zijn soms kritisch, soms realistisch, vaak vol dromen over de toekomst, altijd met een positieve draai of humoristische kwinkslag. Zelf vind ik het heerlijk om aan deze nog niet ontwikkelde stad te werken. Almere heeft op veel terreinen een ‘next level’ nodig. Ook van bewustzijn. Die bewustzijnslaag heeft nog niet zijn humuslaag gevonden. …. Ik heb het gevoel er voor Almere te zijn. Almere is er nog niet voor mij, maar ik kan nog wel even wachten.

Geef een reactie

