Wil het Nee-Kamp mij alsjeblieft ontvolgen!


nee-zeggen-21

Wil het Nee-Kamp mij alsjeblieft ontvolgen! Vroeg ik gister als @kanteldenker op twitter, met het referendum in gedachten. Ik heb plusminus 15.000 volgers op twitter, maar de meeste zaten blijkbaar op zondagmiddag lekker in de zon, ik had meer reacties verwacht. Toch kwamen er een kleine honderd meldingen. Ik had met mijn vrouw een soort hypothese bedacht. Omdat op de social media het Ja-kamp en het Nee-kamp elkaar in de haren vlogen wilden we het fijne ervan weten.

Ik twitterde: ‘Wil het Nee-kamp mijn alsjeblieft ontvolgen’. Een paar uur later: Wil het Ja-kamp mij ontvolgen. En last but not least vroeg ik in de avond hetzelfde aan het Ik-ga-niet-stemmen-kamp. De reacties op de eerste tweet waren niet mals. Ten eerste ontvolgde 38 personen mij vrijwel direct (terwijl we toch al jaren een twitterrelatie hadden), en een tiental maakten me figuurlijk af op twitter. Gelukkig viel het verder wel mee.

Een paar voorbeelden vanuit het Nee-kamp:

  • @Kanteldenker of anders krijg ik een blokje? Mogen we niet van mening verschillen?
  • @Kanteldenker loop je achter de kliek aan? Of heb je zelf je mening gevormd?
  • Die @Kanteldenker Lijkt mij niets aan verloren ***. De man is een sjabloondenker, nul authentiek, nul oorspronkelijkheid.
  • Ach jee, een @kanteldenker die alleen zijn eigen mening kan verdragen. ZIELIG
  • Ik kon het niet laten …. ik heb een hekel aan pretentieuze nitwits als @kanteldenker
  • Die @kanteldenker. Iemand die metaforen gebruikt als argumenten … ik heb er niets mee. Overigens stem ik natuurlijk ook NEE.

De volgende vallen mee, blije Nee-kampers als het ware:

  • Holy Kolder denkt niet meer in kanteling! Kom aan Marcel, dit moet beter kunnen
  • @Kanteldenker Waarom zou ik je ontvolgen om een verschil van inzicht op een punt, terwijl ik verder juist van de verbinding geniet. 🙂
  • @Kanteldenker Ik ontvolg je niet 🙂 sorry 😀 misschien andere mening maar dat kan ik wel handelen hihihi 😀
  • @Kanteldenker Je kunt ook de NIET-stemmers vragen je te ontvolgen. Ik zal dat verzoek negeren. Net als het referendum.

Een paar voorbeelden vanuit het Ja-kamp:

Wat zegt dat nou allemaal. Niet veel. Behalve dat Nee-Kampers wat feller zijn, sneller ontvolgen en soms wat denigrerender opmerkingen maken. De Ja-Kampers zijn veel aardiger, die ontvolgden me – op 3 na – niet en gingen in dialoog om me te overtuigen.

Tenslotte nog vijf tweets om af te sluiten:

  • @Kanteldenker hmm, het kan heftig gaan he; zo’n campagne…
  • @Kanteldenker huh… ik zit niet in een kamp. Gelukkig. Maar volg juist mensen om verschillende meningen te horen
  • @Kanteldenker Als onwetende over wat ik moet stemmen blijf ik je maar volgen. 🙂
  • @Kanteldenker Komen de twijfelaars ook nog aan bod?
  • @Kanteldenker Mag ik je als genuanceerde denker en dit keer boycotter ook nog blijven volgen? #BoycotDitReferendum

Oh ja, wat ik stem? Ik stem op samenwerken. Omdat ik niet van plofkippen, corruptie, oligarchen en homofoben hou en weet dat de kanteling alleen komt door samen te werken. Hup Jesse Klaver. Kantelbaas van Nederland.

 

 

 

1 Comment

Geef een reactie

